De eerste weken - Reisverslag uit Ciudad Trujillo, Dominicaanse Republiek van Paul Kluivers - WaarBenJij.nu De eerste weken - Reisverslag uit Ciudad Trujillo, Dominicaanse Republiek van Paul Kluivers - WaarBenJij.nu

De eerste weken

Door: Paul Kluivers

Blijf op de hoogte en volg Paul

17 November 2006 | Dominicaanse Republiek, Ciudad Trujillo

Na de 16 dagen hotelverblijf zijn we voornamelijk op pad geweest om allerlei spullen aan te schaffen.
Een complete PC,televisie,wat huishoudelijke apparaten en de nodige luchtige kleding.
De temperatuur is stabiel rond de 30 graden dus die luchtige kleding heb je wel nodig.

We hebben een aantal weken moeten wachten op onze internetaansluiting.
Die Dominicanen maken een afspraak dat ze "manana" de aansluiting komen regelen....dat zegt niks......ze komen gewoon niet!!!!.....en dat is dus meerdere keren gebeurd......niks afbellen of iets laten weten......is lekker irritant.....hahaha......maar tijd hadden en hebben we genoeg......en uiteindelijk zijn ze gekomen.

Ook het regelen van een bankrekening en een creditcard aanvragen neemt heel veel tijd in beslag.
De ziektekosten verzekering is geregeld.
Deze zaken hebben we allemaal afgehandeld in Santiago wat de tweede grote stad van het land is.
Hierdoor hebben we nog niet veel uitstapjes kunnen maken.

In de directe omgeving zijn we inmiddels redelijk op de hoogte waar je de dagelijse boodschappen kunt halen.
Met een auto op pad is ook wennen geblazen......verkeersregels lijken er niet te zijn.....de brutaalste heeft voorrang.....verkeerslichten zijn er wel maar worden heel vaak gewoon genegeerd.
Ook rijden er heel veel brommers rond die 1 of 2 mensen vervoeren voor korte afstanden in de stad......die stuiven van alle kanten langs je heen en weer.

• 17 November 2006 - 08:09

Joke:

Hallo Maritza en Paul
    Dat ziet er prachtig uit ,en hele mooie foto`s ,geniet er maar heerlijk van ,heel veel groetjes van iedereen hier doeiiiiiiii

• 17 November 2006 - 08:41

Ottoline:

Eindelijk zijn jullie gesetteld, geweldig.
    Heel veel leuke fotos, heerlijk het brengt bij ons een vakantie gevoel naar boven.Veel geluk en dat het worden mag wat jullie er van verwachten.

• 18 November 2006 - 10:21

Silvia Biegel:

geweldig!!! het lijkt me heel onwerkelijk allemaal.
    lekker genieten samen!!
    groetjes.

• 18 November 2006 - 18:46

Marlon Mens:

Hoi Maritza en Paul,
    wat geweldig om van jullie te horen. Ben erg blij dat jullie het naar het zin hebben. Beetje jaloers op de weersomstandigheden ben ik wel, maar ik gun het jullie van harte.
    Hoop snel weer iets van jullie te vernemen. Hier is alles verder goed en ik doe jullie de groetjes van Henny en Danielle.
    Veel liefs Marlon

• 18 November 2006 - 19:39

Corrie & Leo:

Hallo Maritza & Paul
    Niet alleen Marlon is jaloers op jullie maar wij toch ook wel een beetje.
    Genieten jullie er maar lekker van.
    Wij trekken wel een extra trui aan hier in dit kikkerlandje.
    Groetjes Corrie & Leo

• 19 November 2006 - 00:09

Familie De Bliek:

ja, lekker zeg en wij nou?.

• 22 November 2006 - 10:26

Esther (Multifill):

Wat klinkt t allemaal goed zeg!
    Wie weet kan ik wel op vakantie komen naar jullie toe volgend jaar met mn vriend. Jaja ik ben er weer eens aan begonnen :-)

Geniet ervan! Je (jullie) hebt (hebben) t verdiend!

Kus,
    Es

• 28 November 2006 - 11:17

Louiza De Bliek:

lekker en nog een petje kopen