Mei en Juni - Reisverslag uit Punta Rucia, Dominicaanse Republiek van Paul Kluivers - WaarBenJij.nu Mei en Juni - Reisverslag uit Punta Rucia, Dominicaanse Republiek van Paul Kluivers - WaarBenJij.nu

Mei en Juni

Door: Paul Kluivers

Blijf op de hoogte en volg Paul

30 Juni 2007 | Dominicaanse Republiek, Punta Rucia

De maanden mei en juni zijn erg snel voorbijgegaan.

We waren uitgenodigd om op een Dominicaans verjaardagsfeestje te komen. Dat was een leuke ervaring. Alle familie en de gasten worden dan op de foto gezet samen met de verjaardagstaart.

In de weekenden treden er in de buurt regelmatig live-bands op. We zijn o.a. bij El Vaquero geweest. Qua bekendheid een beetje te vergelijken met Rene Froger.

We hebben het eerste bezoek uit Nederland er inmiddels opzitten. Zayenne, de jongste dochter van Maritza is 2 weken geweest. Het was wel puffen voor haar in het warme klimaat van 33 graden maar ze heeft het goed naar haar zin gehad.

Overdag en 's avonds kom je buiten vaak beesten tegen.
Paarden, koeien, varkens en ezels lopen regelmatig gewoon los op de weg.
Kippen en zwerfhonden zijn een normaal dagelijks straatbeeld.
Tijdens het uitlaten van de hond 's avonds kom je grote kikkers en krabben tegen. Uitkijken dus dat zo'n krab niet 1 van zijn scharen in je kuiten zet !!

Paradise Island heeft een prachtig snorkelgebied. Het is een klein eilandje met wit zand omgeven door een koraalrif dat een paar kilometer uit de kust ligt bij Punta Rucia. Dit plaatsje bevindt zich op 80 kilometer van de grens met Haiti. De hele kustlijn in dit gebied bestaat uit 80 kilometer mangrove-bossen, een natuurlijke bescherming tegen orkanen.
Tijdens het snorkelen komen de vissen gewoon uit je hand eten. Ontzettend veel grote en kleine fel gekleurde vissen gezien. Ook een baracuda kwam voorbij zwemmen. Dit is een roof-vis en kan je vergelijken met de hollandse snoek.

Sosua en Cabarete zijn 2 bekende badplaatsen aan de noord-kust en liggen niet al te ver bij ons vandaan. In beide plaatsen kennen we al redelijk de weg. In Cabarete staat een Hollands Kasteeltje. Een leuk hotel dat wordt gerund door Nederlanders. Sosua heeft een prachtige baai en strand waar het heerlijk vertoeven is. Uiteraard nuttig je de lunch op het strand.

De komende 2 maanden juli en augustus zullen we in Nederland zijn. We landen op 3 juli in Brussel.

Op 10 september gaan we ook weer via Brussel terug naar Republica Dominicana.
We komen dan in een andere iets grotere woning met 3 slaapkamers en 2 badkamers.
Dit huis ligt op 2 minuutjes wandelen van het strand van Costambar.

  • 30 Juni 2007 - 10:33

    Ottoline:

    Wat leuk weer wat van jullie te horen en leuk dat maritza haar dochter op bezoek is geweest.
    Wij wensen jullie een fijne vlucht naar europa en een leuk verblijf.

  • 03 Juli 2007 - 16:23

    Swartinia:

    Hallo luitjes,

    Wat een mooie foto's weer en leuk dat jullie naar Holland komen!!! En wat fijn voor Maritza dat haar dochter bij jullie op vakantie is geweest zeg!
    Hoop jullie in Alphen or wherever te zien!

    groetjes!!!
    10

  • 03 Juli 2007 - 21:02

    Perry:

    hee paul en maritza.
    heb net ff fotos zitten kijken en berichten. super dat jullie het daar zo naar jullie zin hebben . en weer een hond . leuk om het zo beetje te volgen. xxxx perry

  • 11 Juli 2007 - 13:24

    Leonardo:

    Fijn om weer wat van jullie te vernemen.
    Wat zijn dat toch prachtige foto's zeg !!!
    Ik ben op vakantie geweest naar Marokko en vorige week 6 july terug gekomen.
    Door alle mooie foto's krijg ik steeds meer een goede en positieve indruk van het land. Ik merk ook dat de aantrekkings kracht steeds meer grotere vormen begint aan te nemen. Geen wonder dat jullie dochter het naar haar zin heeft gehad.Trouwens van harte welkom weer in Holland. We moeten binnenkort wat met elkaar afspreken? Groetjes, Leonardo

  • 31 Juli 2007 - 14:53

    Syl En Taco:

    Hee Paul en Maritza,

    Wij hebben het op Aruba (en Cuba) harstikke gaaf gehad. In januari willen we naar Zuid-Afrika en dan KOMEN WE.We nemen van te voren wel kontakt met jullie op maar misschien hebben jullie al wat aanbevelingen?

    De foto's van jullie zijn geweldig, de mangrove en het avondrood vind ik heel mooi! Het gaat er echt van komen hoor!

    Groetjes, Syl en Taco.
    P.s. we hebben sinds 3 dagen onze nieuwe Landrover Defender..... Gaaf hoor! Kunnen we leuke trips mee maken. We hebben net een 4x4 Wheel drive gedaan in de Ardennen. Wat een bagger!!!! We moesten er 2 keer uitgesleept worden, ha ha.

  • 21 September 2007 - 07:47

    Sandra Klok Ter Weem:

    Hallo Paul,
    Ik heb een vraag die niet met jou avontuur van hier boven te maken heeft.
    Maar heb jij vroeger op camping Sollasi gestaan met je ouders?
    Ik ben namelijk met Arjan Heemskerk naar mensen op zoek die daar stonden in onze jeugd.
    Groetjes Sandra...

  • 29 September 2007 - 20:05

    Sandra Klok Ter Weem:

    >>>>>>>Hallo Sandra en Arjan<<<<<<<

    Ik heb inderdaad destijds op Sollasi gestaan met mijn ouders

    Laat even jullie mailadressen weten via deze website of via mijn hotmail account
    pablo_dominicano0609@hotmail.com

    Ik kan jullie nu niet rechtstreeks bereiken omdat jullie geen mail adres hebben vermeld


  • 01 Oktober 2007 - 14:55

    Arjan Heemskerk:

    Hoi sollasi vriend,

    leuk je gevonden te hebben!
    Ik ga niet vragen hoe het gaat want als ik je site bekijk dan moet ik echt mijn best doen om niet jaloers te worden.
    Jij doet waar ik de laatste jaren aan heb zitten denken.
    Mijn dochter, trouwens goed bevriend met een dominicaans meisje, gaat volgend jaar studeren en dan gaan mijn vriendin en ik maar eens plannen maken.
    Op hyves.nl kan je mijn nog in de kinderschoenen staande site bekijken.
    Mijn email adres heb je als ik het goed bgrepen heb van Sandra gekregen. Voor de zekerheid, heems868@planet.nl en ahha__7h_zh@hotmail.com zijn mijn email adressen.

    Laat wat van je horen en groetjes vanuit koud, nat, guur en je weet wel wat voor pokke weer het hier kan zijn Nederland.

  • 05 Oktober 2007 - 14:01

    Brigitte :

    Hey Paul,
    Heb je een goed geheugen?
    Via Sandra hier terecht gekomen. Geinig om opeens weer met solassi-vrienden in contact te komen die je bijna 30 jaar niet meer gezien hebt. Sandra heeft mij via Hyvves en mijn broer Alex gevonden.
    Als ik in A'dam ben, in de buurt van het Stadionplein, moet ik altijd ff aan je denken. Daar hadden je ouders toch een sigarenwinkel?

    Groetjes Brigitte Peeters-Schutzelaars

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Actief sinds 20 Juli 2006
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 76058

Voorgaande reizen:

21 September 2006 - 31 December 2020

Wonen in de Dominicaanse Republiek

Landen bezocht: