Nieuwe huis & week in Punta Cana - Reisverslag uit Punta Cana, Dominicaanse Republiek van Paul Kluivers - WaarBenJij.nu Nieuwe huis & week in Punta Cana - Reisverslag uit Punta Cana, Dominicaanse Republiek van Paul Kluivers - WaarBenJij.nu

Nieuwe huis & week in Punta Cana

Door: Paul Kluivers

Blijf op de hoogte en volg Paul

28 Oktober 2007 | Dominicaanse Republiek, Punta Cana

Op de terugreis vanuit Brussel hadden we 1.5 dag vertraging. We werden ondergebracht in het Holiday Inn in Brussel. Ondanks het oponthoud en omdat we verder geen haast hadden was het verblijf zeer aangenaam. Perfect geregeld dus door de vliegmaatschappij.

We wonen nu in een andere woning. Deze is een stukje groter dan het vorige huis.
Er zijn 3 slaapkamers en 2 badkamers.In de tuin staan veel fruitbomen. We hebben verse mango's - kokosnoten - grapefruits - sinaasappels - avocado's - zapote en kersen.
Het huis staat op ongeveer 200 meter van het strand. Elke dag dus even uitwaaien en afkoelen, dat vindt onze hond ook erg prettig.
Na ongeveer een maand in het nieuwe huis is alles weer geregeld waaronder de internet aansluiting. De Dominicanen blijven het rustig aan doen. Soms is dat voor ons westerlingen erg irritant maar we zijn inmiddels eraan gewend.

We zijn samen met onze Nederlandse vrienden, Annemarie & Edwin, een weekje in Punta Cana "met vakantie" geweest.
Dit ligt in het oosten van het eiland.
Er ligt geen snelweg rechtstreeks vanuit de noordkust naartoe. We moesten dus eerst helemaal naar het uiterste zuiden en via de hoofdstad Santo Domingo weer richting het noordoosten. Doordat we op een zondag ochtend om 06.30 vertrokken en het vrij rustig op de weg was duurde de hele rit met de auto 6,5 uur.
De oostkust wordt ook wel "de kokoskust" genoemd. De palmbomen groeien over de hele breedte van de stranden. Er is weinig anders te doen op deze 50 kilometer lange uitgestrektheid van ongerept wit zand, palmbomen en kristalhelder water. Genieten en met name luieren geblazen dus in een exclusief vakantieparadijs.
Tussen het strand en het koraalrif was het heerlijk watersporten. Maritza is wezen parasailen op een hoogte van +/- 35 meter. Paul heeft zijn 1e duikles gehad. Direct vanaf het strand heeft hij op +/- 3,5 meter diepte de eerste duiktechnieken geleerd. In het zeer blauwe water dicht langs de kustlijn zie je met snorkelen van alles. Roggen, zeesterren, grote zee egels, zeekomkommers en allerlei felgekleurde grote en kleine vissen.
Ongeveer 60 kilometer vanaf de oostkust ligt de stad Higuey. De belangrijkste attractie is de "Basilica de Nuestra Senora de la Altagracia". Een kolossale foeilelijke betonnen kathedraal. Lelijk van buiten maar mooi van binnen. Een bedevaartsoord waar gelovigen aan de heilige maagd Maria giften geven en verlichting van hun problemen vragen.
120 km ten oosten van Santo Domingo ligt Altos de Chavon. Een nagebouwd Italiaans dorpje uit de 16e eeuw compleet met een grieks amfitheater. Er is plaats voor 5000 toeschouwers. De opening werd indertijd opgeluisterd door Frank Sinatra. Ook hebben o.a. Julio Iglesias en Carlos Santana er hun kunsten vertoond. Het stadje is een thuis voor allerlei artiesten die er hun atelier hebben en hun werk regelmatig tentoonstellen.
De neef van Maritza is op bezoek geweest. Hij woont op Aruba en was zeer verbaasd over de verschillen in landschap en de grootte van de Dominicaanse Republiek.

• 28 Oktober 2007 - 21:31

Ottoline:

Hoi Paul en Maritza.

Leuk weer een berichtje uit de Dominicaanse.
    Fijn dat het met jullie zo geweldig gaat en dat nog wel met een nieuw huis, ziet er ongelooflijk leuk uit.

Als wij hier geen verplichtingen hadden, kwamen we zeker naar jullie toe, zo geweldig ziet alles er uit.

Het ga jullie goed.
    Groet Frans en Ottoline.

ps volg je ons via onze site?

• 01 November 2007 - 08:35

Emma:

Hi Paul en Maritza,

Heerlijk al die fruitbomen in je eigen tuin. Drinken jullie elke dag jonge kokosmelk? Ik ben wel een beetje jaloers, maar ik gun het jullie. Jullie doen het harstikke goed.

Het begint hier een beetje fris te worden, nog niet echt koud maar lekker miezerig.

Hebben jullie nog last van de storm gehad? Volgens het weerbericht ging hij jullie kant op.

De foto's zijn leuk. Geniet er maar van en de hartelijke groeten vanuit Alphen.

Amatoo, Emma

• 01 November 2007 - 11:41

Syl En Taco:

Hoi Paul en Maritza,

Ziet er top uit hoor!!!!! Vond je het leuk.... je 1e duikles (ik, Syl, heb zelf mijn brevet dus ik weet waar ik het over heb. En Martiza, het p.sailen------ gaaf hoor!

Zoals ik al eerder heb verteld.... even een weekje Turkije, eind januari naar Zuid/Afrika maar dan gaat het er echt van komen hoor!

Probeer de storm eerst maar even te dcoorstaan........ op Aruba is het ook ´wispelturig´weer.

We mailen gauw weer.
    Groetjes, Taco en Syl.

• 02 November 2007 - 17:29

Jan Willem:

Hoe doen jullie dat toch.
    Ik droom hiervan. T ziet er geweldig uit.