November - December - Januari - Reisverslag uit Ciudad Trujillo, Dominicaanse Republiek van Paul Kluivers - WaarBenJij.nu November - December - Januari - Reisverslag uit Ciudad Trujillo, Dominicaanse Republiek van Paul Kluivers - WaarBenJij.nu

November - December - Januari

Door: Paul Kluivers

Blijf op de hoogte en volg Paul

01 Februari 2008 | Dominicaanse Republiek, Ciudad Trujillo

Het is alweer 2008 en de afgelopen 3 maanden zijn voorbij gevlogen.

Ans & Gianni, onze vrienden uit Alphen aan den Rijn, zijn eind oktober / begin november 16 dagen op vakantie geweest in de Dominicaanse Republiek.
Ze hadden helaas de eerste week een beetje pech doordat het veel regende.
Gelukkig zaten ze in een van de betere hotels aan de noordkust zodat het leed redelijk verzacht werd.
We hebben met zijn vieren een aantal leuke uitstapjes gemaakt en we vonden het jammer dat ze na 16 dagen weer naar Nederland terugvlogen.

Maritza is begin november gestopt met werken bij het makelaarskantoor.
Doordat een aantal clienten zich niet aan gemaakte afspraken hielden ontstonden er vervelende situaties.
Toch heeft ze er met veel plezier gewerkt.

Omdat Maritza de feestdagen graag in Nederland wilde vieren is ze vanaf 26 november tot en met 14 januari in Alphen aan den Rijn geweest.
Ze heeft uiteraard van de gelegenheid gebruik gemaakt en meegedaan met de nieuwjaarsduik op 1 januari in Scheveningen.

Door een uitstekend initiatief van een van de dorpsbewoners in Costambar zijn we aan het voetballen gegaan.
Drie dagen per week is er een wedstrijd.
Op woensdag, vrijdag en zondag wordt er aan de conditie gewerkt.
Een leuke mengelmoes van engelsen,canadezen,amerikanen,nederlanders,belgen,duitsers en haitianen strijden om de winst van de dag.
Elke week een paar interlands dus en als het zo door gaat is Paul over een paar maanden record-international.
De jongens uit Haiti zijn het fanatiekste. Ze zijn elke keer van de partij en spelen zeer sportief.

Paul heeft tijdens een van de wandelingen met de hond een flamingo gezien.
Erg apart om op een paar meter afstand zo'n roze vogel te zien rondstappen.
Waarschijnlijk was hij verdwaalt want de noord kust behoort niet tot hun leefgebied.
Na twee dagen was hij weer verdwenen.

De komende maand februari staat weer in het teken van carnaval. Elk weekend vieren de Dominicanen feest met optochten en optredens van verschillende bands.

• 01 Februari 2008 - 22:57

Ottoline:

Natuurlijk ook voor jullie de allerbeste wensen voor 2008.

Met al het goede van het leven en natuurlijk een ongelooflijke hoeveelheid gezondheid en geluk.

Wat een herkenning in enkele fotos van jullie, zoals de sigarenfabriek en de tocht met de kabelbaan naar het Christusbeeld op de top.
    Wat een lekker eiland toch.

Het lijkt in Nederland maar geen winter te worden, de temperatuur is hier ongeveer 8 graden met storm, lijkt wel herfst dus. Blijven jullie maar lekker daar met het toch wel veel betere weer.

Heel veel plezier en geluk nog bij jullie en met jullie.

Groet Ottoline

• 04 Februari 2008 - 10:25

Mina:

Hallo Paul & Maritza!!

Wat leuk weer van jullie te horen en helaas dat jullie weer foto's erbij hebben geplaatst. Moeten wij wee zien hoe mooi het daar is en hoe fijn jullie het hebbben. hahahahha! Met ons gaat het goed. Wij zijn weer terug in nederland en wonen nog steeds op de evenaar. Ons avontuur heeft helaas niet zo lang mogen duren. Maar ik heb er geen spijt van gehad. Jammer dat Thias geen werk kon vinden. Maar de volgende keer dat wij gaan emigreren is naar een warm land. Want Duitsland is zeker mooi en het weer en de omgeving is beter dan Nederland. Maar als je je niet écht thuis voelt dan houdt het op. Wanneer kopmen jullie weer naar Alphen?? Spreken we wat af kunnen we een beetje bijkletsen. Veel groetjes en kusjes voor julie tweetjes en een dikke poot van je Grote vriend Sabar!!
    tot gauw!! xxx mina & Thias

• 04 Februari 2008 - 16:29

Anne Speijer:

Hai Paul en Maritza,

Leuk om af en toe een teken van leven van jullie te krijgen. In ons westers denken een droom leven maar jullie maken het waar! Vanuit een nat kikkerlandje een dikke knuffel.

Annemarie en Hans

• 26 Maart 2008 - 20:25

Coos En Eric:

Hoi Paul en Maritza

Belachelijk wat een mooie foto's !!!
    Zijn helemaal niet jaloers hoor als we zien hoe mooi het daar is.
    We zitten veel liever in de sneeuwbuien en regen en kou.....getver wat een koud nat landje is dit toch eigenlijk.

Nee zonder gekheid, ziet er gelikt uit daar. Toch jammer dat je weg bent Paul want we kunnen wel weer wat financiele adviezen gebruiken... hahaha.

Met ons gaat het ook prima, tot nog toe 2 reizen in de planning staan.
    In july gaan we een weekje naar Barcelona en in september 15 dagen met 2 vrienden van ons naar Orlando.
    Coos werkt nog steeds bij Hoogvliet en ik uiteraard nog bij Electrolux...al ben ik wel om me heen aan het kijken om eens iets anders te gaan doen.

Voor nu even de groeten en tot..... wie weet!

Coos en Eric

• 22 April 2008 - 18:59

Ida Siekman:

he maritza he he gelukt kreeg het steeds niet voor elkaar om je site te vinden maar je weet ik geef niet op en met ons gaat het heel goed en ja de kideren zijn al groot ja roy 21 en michael 19 en rachel alweer 16 ja we worden oud ik ben blij dat het weer weer mooi wordt dan kunnen we weer naar de camping echt lekker maar kan jij daar bij jullie ook aan dat spul voor wonden komen je hebt het toen van aruba mee genomen weet je nog als je er aan kan komen wil je dat mee nemen als je weer naar nederland komt en mischien heb je het al gehoord zayenne werkt ook bij mij in de winkel echt leuk maar ik ga je nu verlaten we spreken elkaar snel hoop ik

• 04 Mei 2008 - 07:43

Taco En Sylvia:

Hoi folks, eindelijk weer 's een berichtje van ons. Ik bekijk wel regelmatig de site, maar ..... druk, druk, druk ! Jullie zijn wel lekker sportief bezig hoor. En Maritza, hoe kom je er op op nieuwjaarsdag! Wij zijn bij ons heel erg bezig met "de 20 van Alphen" en Taco heeft hem uitgelopen. Ik had griep helaas. We gaan heel gauw plannen maken om jullie kant op te komen. Zuid-Afrika was in ieder geval prachtig... een aanrader. Ik zie aan de foto's dat het allemaal goed gaat. Prachtig! Houd vast dat gevoel hoor. Jullie horen gauw meer.

Groetjes, Taco en Syl.