Februari - Maart - April - Reisverslag uit Ciudad Trujillo, Dominicaanse Republiek van Paul Kluivers - WaarBenJij.nu Februari - Maart - April - Reisverslag uit Ciudad Trujillo, Dominicaanse Republiek van Paul Kluivers - WaarBenJij.nu

Februari - Maart - April

Door: Paul Kluivers

Blijf op de hoogte en volg Paul

07 Mei 2008 | Dominicaanse Republiek, Ciudad Trujillo

De hele maand februari en de eerste week van maart stond in het teken van carnaval.
Dat betekent dat elke zondag de boulevard helemaal gevuld is met dominicanen.
De sfeer is dan super relaxed en er wordt vooral veel gedronken.
Voor de vrouwen is het wel oppassen geblazen !!......de mannen slaan er die dagen heftig op los.
Die lopen rond met hard opgeblazen ballonnen die gemaakt zijn van dierenhuid.
Het achterwerk van de vrouwen zijn een gewild doelwit.
Even niet opletten en je hebt een klets op je billen te pakken.....AUWWWWWW !!!

Er is sinds kort een nieuwe Nederlandse ambassadeur voor de Dominicaanse Republiek.
Ter ere hiervan werd er voor de Nederlanders aan de noordkust een receptie gegeven.
Na de toespraak was het tijd voor een hapje en een drankje.
Hierdoor hebben we eindelijk een keer iets terug gezien van alle betaalde belastinggelden........hahahaha.
Het was een leuke avond en we konden volop kletsen in de eigen moedertaal.

Maritza heeft inmiddels een ander paard.
Hij heet Marco Polo en het is een Paso Fino.
De Paso Fino is een gewild type paard op de Dominicaanse Republiek.
Ze staan bekend om de korte snelle passen en een overduidelijk temperament.

We hebben veel plezier van de fruitbomen in de tuin.
De tijd van de grapefruits is voorbij en nu vallen de mango's volop uit de boom.
Ook de kersenbomen staan in bloei.
Dagelijks een lading kersen waar we elke dag 2 tot 3 liter sap van maken.

We krijgen van diverse mensen regelmatig de vraag gesteld wat we nu zoal doen op een dag ?
Hierbij een aantal bezigheden in willekerige volgorde :
- Maritza gaat elke ochtend vroeg een uur stevig wandelen met onze Cubaanse buurvrouw en haar vriendin ( ook een Cubaanse ).....als Paul zijn bed uit kan komen loopt hij soms ook met hun mee
- Paul gaat 3x per week voetballen met een stel dorpsbewoners en een aantal Haitianen
- We gaan regelmatig paardrijden en zijn dan zomaar een hele ochtend of middag onderweg met die beesten
- Als we niet gaan paardrijden zijn we de knollen aan het verzorgen
- Dobberen in het zwembad
- Elke dag een stuk met de hond wandelen
- Af en toe een paar uurtjes op het strand liggen
- Darten in de tuin
- Spaans leren
- Even in zee zwemmen of snorkelen
- Boodschappen doen, huis schoonmaken
- Tuinieren, planten zoeken in de natuur en in de tuin zetten
- Een dagje shoppen in de dichtsbijzijnde stad
- Paul staat elke dag in de keuken te kokkerellen ( Maritza ruimt op en wast af.....hahahaha )
- Af en toe een filmpje kijken op de pc ( of in de bioscoop )
- Soms een uitstapje in de vorm van een excursie
- In de nabije omgeving naar een ander stadje en/of strand
- Af en toe op strand of in een barretje wat eten of drinken zowel overdag als 's avonds

• 08 Mei 2008 - 06:12

Ottoline:

Hallo,

Wat een kort berichtje van jullie,maar na alle feesten is dat ook niet zo gek natuurlijk
    Alle fruitjes uit eigen tuin, lijkt me heerlijk. leuk zeg.

Fijn om weer wat te horen uit de Dominikaanse en fijn dat het goed met jullie gaat.

Leuke naam van je paard zeg,maritza. Geniet er maar van.

Groet en bay Ottoline

• 09 Mei 2008 - 07:19

Ottoline:

Ja sorry hoor, Leuk weer wat te horen en nu compleet en met fotos.

Met ons is alles goed.

Tot het volgende berichtje.
    Bye bye

• 14 Mei 2008 - 09:17

Benita:

Ha Paul en Maritza,
    Wat een mooi leven hebben jullie toch.
    Leuk dat jullie elke keer weer van jullie laten horen.
    Intussen zwoeg ik verder met genoeg inspriratie weer om verder te dromen.
    groetjes
    Benita

• 18 Mei 2008 - 07:34

Arjan Heemskerk:

Hoi hoi,
    zo het is nu zondag ochtend 9 uur. Ik ben net met de hond naar de rotte meren geweest even een uurtje samen er op uit.
    Nu eerst even naar Paultje mailen, ik geloof dat wij hier in Nederland helemaal gek zijn als ik zo jouw dagelijkse beslommeringen zie.
    Het wordt maar eens tijd om hier maar eens rond de tafel te gaan zitten om onze toekomst te gaan bekijken. Nederland ben ik in iedergeval goed zat. Nog even en je mag zelfs niet meer beslissen welk soort wc papier je gebruikt.
    Maar goed dat is hier, ver van jouw bed show vind je niet. Ik zie dat je het voetballen niet kan laten hahaha. Het seizoen hier zit er bijna op, heb veel last gehad van mijn enkelbanden, een blessure die ik in november heb opgelopen. Aangezien ik het van werken moet hebben en niet zo'n verfijnde technicus ben als jij heeft het mij knap veel last bezorgt.
    Ga door met genieten ik ga er maar eens serieus over denken.
    Groeten vanuit Zevenhuizen.
    Arjan

• 18 Mei 2008 - 13:47

Marije En Gerard:

Dag mensen van het goede leven!!!
    Leuk om te lezen dat jullie nu echt een leventje beginnen op te bouwen daar, en, zo te zien, het ook erg naar jullie zin hebben!
    Groetjes Marije en Gerard

• 24 Mei 2008 - 07:27

Taco En Sylvia:

Ola gente,

Zo te zien en te lezen gaan het helemaal voor de wind. Als we jullie kant op komen wil ik ook graag een keertje paardrijden of paard huren. Taco niet hoor, die kijkt wel uit, ha ha! Carnaval was zeker weer harstikke mooi toch? Jullie hebben wel een 'druk' leven hoor. Leuke opsomming van jullie dagindeling bevalt me wel.......... hi hi. Soort gelijk leven als wij op dat huis passen op Aruba. GENIET !

Echt, we komen jullie kant op in het voorjaar.

Groetjes, Syl (en Taco natuurlijk).