Juni - Juli - Augustus - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van Paul Kluivers - WaarBenJij.nu Juni - Juli - Augustus - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van Paul Kluivers - WaarBenJij.nu

Juni - Juli - Augustus

Door: Paul Kluivers

Blijf op de hoogte en volg Paul

02 Oktober 2008 | Nederland, Alphen aan den Rijn

Paul is vanaf 7 juni tot en met 23 augustus in Nederland geweest.
11 weken in totaal om van de zomer te genieten, nou ja zomer...........er waren een paar hele mooie warme dagen, een aantal dagen met de nodige regen en wind, af en toe was het zelfs koud en guur.
Kortom ouderwets hollands @$#&*weer, helaas zonder hittegolf.
11 weken in Nederland zonder Maritza. Dat betekende dus "Tijd Zat" en daarom veel gefietst.
Maar waar naar toe dan ?

Vanuit Alphen aan den Rijn naar :

* Het zomercarnaval in Rotterdam via het mooie natuurgebied "de rotte meren", erg handig ook om per fiets het hele centrum van Rotterdam te doorkruisen voordat de exotische optocht van start ging.

* Via Leiden en Wassenaar naar Katwijk en Noordwijk, vervolgens via de Kaag en Oud Ade door de polder terug naar Alphen.

* 2 keer heen en weer naar Amsterdam.
De eerste keer naar het centrum van de stad waar Jan de Bliek en Reggy aan het werk waren.
De tweede keer naar Daisy en het Kwakoe feest in de Bijlmermeer.

* Tijdens een prachtige warme zomerdag via onder andere Stompwijk City dwars door de polder naar het centrum van Den Haag.

* Een rit naar Veenendaal, de bedoeling was om via de kortste weg naar Utrecht te rijden maar door onduidelijke redenen stond Paul op een gegeven moment op 8 kilometer afstand van Amsterdam verdwaasd om zich heen te kijken ??.......een paar afslagen gemist dus door de slechte weg-aanduidingen.....uiteindelijk wel de juiste richting gevonden en verder goed aangekomen in Veenendaal.

Vanuit Veenendaal ook de nodige ritten gemaakt naar :

* Alphen aan den Rijn, dit keer zonder omweg en er dus iets sneller over gedaan.

* Dwars door de Utrechtse heuvelrug een schitterende bosrijke route via onder andere Zeist en Austerlitz.

* Vanuit Veenendaal naar Leusden.

* Vanuit Veenendaal naar Ede.

* Een rit via Ede over de Ginkelse heide naar Otterloo.

* Nog een keer via Otterloo naar Renkum.

* Over de hoge veluwe in de driehoek tussen Arnhem-Apeldoorn-Veenendaal via de Harskamp naar Kootwijk.

In totaal ongeveer 950 kilometer afgelegd per fiets.
Wanneer je door Nederland fietst kom je prachtige plekjes tegen waar je ook nog wel eens oog in oog komt te staan met verschillende dieren zoals herten, eekhoorns en slangen.
Een hert op de foto krijgen is wel lastig omdat die beesten altijd gelijk de benen nemen.

Naast het fietsen waren er nog andere activiteiten :

* Met mijn ex-buurman Aad zijn we 2 dagen met de tent naar Bospop in Weert geweest.
Diverse artiesten gezien waaronder Neil Young - de zanger van Simply Red:Mike Huchnall - Racoon - Crowded House - de meidengroep van weleer:The Bangles -de zanger van Toto:Steve Lukather - Santana en vele andere minder bekende artiesten.

* Met Peter en Tilly die Paul ook hadden opgehaald van het vliegveld in Brussel, een dag naar Velsen-Zuid waar Anouck twee dressuurproeven moest doen en een eerste prijs wist te winnen.

* 10 dagen in Poppel - Belgie in het huisje van Robert (de broer van Paul) gezeten wat vlak over de grens bij Tilburg en Goirle ligt.

* Naar de verjaardag van Anouck in Alphen aan den Rijn.

* Een reunie gehad in Noordwijkerhout op recreatiepark Sollasi waar de ouders van Paul jarenlang hebben gestaan met een sta-caravan.

* Naar Eindhoven voor de verjaardag van Zahayra, de dochter van Maritza.

* Een middag en avond naar Jerry en Suzanne in Zwijndrecht om bij te kletsen en lekker te eten.

* Naar Rijswijk voor de verjaardag van een tante van Paul.

* Naar Leonardo en Ann in Zoetermeer.

* Naar Huizen voor de verjaardag van Peter.

* In Lage Mierde bij Danny en Claudia geweest.
Hier ook nog wat gefietst naar Bladel - Reusel en Hilvarenbeek
Het totale aantal fietskilometers is hiermee op 1.000 gekomen.
Nu dus weer een jaartje wachten voordat het stalen ros weer beklommen kan worden omdat fietsen in de Dominicaanse Republiek niet echt gemakkelijk is door het ontbreken van fietspaden, het heuvelachtige gebied met slechte wegen en de warmte.

* Uiteraard in Alphen aan den Rijn bij diverse mensen langsgeweest om weer even "bij te kletsen".
Net als vorig jaar jammer genoeg niet iedereen kunnen zien en spreken door tijdgebrek en onder andere de zomervakantie waardoor niet iedereen thuis was.

* Verder waren er een hoop sportieve uurtjes voor de buis zoals het EK voetbal - de Tour de France - Wimbledon en de Olympische Spelen.

Tot zover het gedeelte over Paul in Nederland.

Nu de belevenissen van Maritza.
Zij was in de Dominicaanse Republiek gebleven omdat haar jongste dochter Zayenne over kwam.
Moeder en dochter hebben er een leuke tijd van gemaakt door vaak en veel samen op stap te gaan.

In Cupey wat ongeveer 10 kilometer van ons huis ligt was een concert van de koning van de Bachata “Frank Reyes”.
Een waanzinnig optreden zodat de twee dames enorm uit hun dak gingen.

In Playa Dorada is Coco Bongo geopend.
Een supermoderne discotheek met lasershows en live entertainment. Spiderman, Batman en andere film icoonen verschijnen en spelen stukjes uit de films.
De meiden vonden het super want ze draaien er allerlei verschillende soorten muziek, dus de hele avond......DANSEN !!!!

In Cabarete werd van 24 tot 29 juni de jaarlijkse wereldcup Kiteboarding wedstrijden gehouden. Deze wedstrijden zijn een onderdeel van een reeks wedstrijden die op verschillende plaatsen in de wereld georganiseerd worden. De deelnemer die over alle wedstrijden de hoogste score heeft behaald mag zich wereldkampioen noemen.
Cabarete staat bekend om zijn altijd aanwezige wind en mooie hoge golven.Daarom een ideaal oord voor deze extreme, niet ongevaarlijke sport.
De beoefenaars van deze sport staan op een kiteboard en worden aan een vlieger met zeer hoge snelheid over de golven getrokken waarbij ze dan allerlei acrobatische toeren (moeten) uithalen. Vaak worden ze dan zo hoog de lucht ingetrokken dat ze daarbij hoogtes van meer dan 10 meter halen.
Maritza en Zayenne vonden het heel bijzonder om dit van dichtbij te zien.

In verband met de 18e verjaardag van Zayenne en voor het behalen van haar diploma, heeft ze van haar moeder een tropische tatoeage kado gehad.
Het was heel pijnlijk, maar het resultaat mocht er zijn !!!!!

Verder zijn ze diverse keren naar het strand gegaan om te zwemmen en om lekker te eten.
Ook zijn ze diverse keren naar een typische Dominicaanse uitgaansgelegenheid geweest om de merenque en bachata te dansen.
Uiteraard een dagje uit geweest om de nagels te laten verzorgen en voor het invlechten van de haarkapsels.
Daarnaast mocht natuurlijk ook het "winkelen" niet ontbreken........shoppen geblazen dus !!
Op de agenda stond ook het paardrijden genoteerd. Op verschillende dagen hebben ze mooie ritten gemaakt door de prachtige natuur.

De bedoeling was dat moeder en dochter een behoorlijk aantal weken samen zouden zijn.
Door diverse omstandigheden zijn het uiteindelijk 2 weken geworden.
Die 2 weken zijn heel snel voorbij gegaan, maar het waren ZEER ZEKER twee fantastische weken !!!!!!!!!!!!

• 03 Oktober 2008 - 11:19

Ottoline:

Zo wat een activiteiten zeg in ons koude en soms kille Nederland, en je stalen ros ook weer helemaal te vreden. Geweldig wat zal jij weer een conditie hebben.
    Jammer dat je niet iedereen hebt kunnen bezoeken , maar ja volgend jaar misschien weer, een nieuwe ronde nieuwe kansen.
    Je weet, welkom ben je of zijn jullie.
    Heerlijk, weer bij je eigen meisje thuis, is ook wel erg gezellig weer, denk ik. en Maritza zal zich zeker niet verveeld hebben met haar dochter op bezoek.
    Was weer leuk van jullie te horen en ik zeg dan ook ,Tot de volgende mailing.
    Bye bye Ottoline

• 10 Oktober 2008 - 07:12

Ottoline:

Vervolg,

Leuk weer een berichtje van jullie.

Wat Maritza zoal met haar dochter heeft gedaan en bezocht heeft, lijkt mij helemaal gezellig.

In Cabarete hebben wij ook de Kite-Surf wereldkampioenschappen ( wat een woord zeg) gezien, heel indrukwekkend zo hard en hoog dat gaat.
    Wat een toffe tattoo heeft die dochter voor het behalen van haar examen gekregen.

Zo voor jullie is ook het Normale leven weer begonnen, in Nederland begint vandaag de Herfstvakantie.

Groetjes Ottoline

• 10 Oktober 2008 - 07:16

Erna:

Jeetje man, wat heb je eigenlijk een hoop gedaan in die paar weken dat je in Nederland was. Jammer dat je onverwachts eerder naar huis moest.We hopen je volgend jaar zeker weer te zien.Tot horens en de groeten aan Maritza.

• 10 Oktober 2008 - 13:57

Hester:

Hey Paul & Maritza,

leuk om weer wat van jullie te lezen en te zien.

Ook leuk om te zien dat het met je ouders goed gaat.

Paul, jammer dat ik je niet hebt gezien toen je in Nederland was...had je namelijk mijn dochter Mandy kunnen bewonderen!

Veel plezier daar!

groetjes Hester

• 10 Oktober 2008 - 18:29

Arjan:

Hoi hoi daar allemaal,

leuk om je weer na 30 jaar weer eens gezien te hebben. Sorry dat de tweede afspraak niet meer lukte, Ik ga volgende week vrijdag met Brigitte naar optreden in een discotheek bij haar in de buurt.
    Had je nog een sms gestuurd maar is denk ik niet aangekomen.
    Na de reunie ben ik eens met mezelf om de tafel gaan zitten en alles eens op een rijtje gezet. Daarna naar de boekhouder gegaan en alle financien eens goed doorgenomen. Daarna de knoop doorgehakt........we zijn nu bezig om de zaak verkoop klaar te maken en heb dus besloten om te gaan stoppen. Een eenvoudig rekensommetje vertelde mij dat als ik mijn werkuren bij elkaar optel ik nu 78 jaar zou moeten zijn. Ruim over mijn VUT leeftijd. Vond dat een goede reden om te stoppen.
    Wat ik hierna ga doen, geen idee. Iedergeval ga ik eerst een tijdje genieten, paar reisjes maken en daarna kijken wat ik de rest van mijn leven wil gaan doen.
    Mede dankzij jouw kijk op het leven heb ik gezien dat er meer in het leven is dan status.
    Nu gaan afbouwen.....de laatste lootjes.

Groetjes vanuit 7huizen
    Arjan